BAJAI SIKERTÖRTÉNET:
A D-R KÖZMŰÉPÍTŐ KFT. TÖRTÉNETÉT MUTATJUK BE

Legutóbbi cégbemutatónk alkalmából a bajai székhelyű D-R Közműépítő Kft. munkatársai szakítottak ránk időt az ünnepek előtti rohanás közepette, ennek köszönhetően a cég több munkaterületére is ellátogathattunk, hogy ízelítőt kapjunk a jelenleg folyamatban lévő projektekből. Nem mellékes, hogy a bejárás során szemügyre vehettük a cég flottájához tartozó korszerű gépeket is, melyek közül a legfiatalabb csupán néhány hónapja állt csatasorba.

A cikket letöltheti PDF formátumban

ÖT ÉVVEL EZELŐTT INDULTAK EL

Bár a D-R Közműépítő története csupán 2017 áprilisáig nyúlik vissza, vagyis a vállalkozás mindössze öt és fél éves, a tulajdonos-cégvezető Bencses Tamás ennél jóval több időt, 26 esztendőt töltött el az építőiparban. Nem mellesleg az évek során végigjárta a közmondásos szamárlétrát segédmunkástól (vagy ahogy a szakmában gyakran emlegetik, „lapátos embertől”) építésvezetőig, így tökéletesen átlátja a munkafolyamatokat, több építőgépre saját maga is rendelkezik jogosítvánnyal, valamint töviről-hegyire ismeri a szakma legapróbb trükkjeit is.

Végül Bencses Tamásnak több évnyi külföldön végzett kemény munkával sikerült annyi tőkét összegyűjtenie, hogy megalakíthatta saját vállalkozását – akkoriban még csak két-három alkalmazottal és egy öreg kotróval. Mint a választott cégnév egyértelműen utal rá, a fő tevékenységi kör kezdetektől fogva a közműépítés volt, melyet kiegészítenek a kézi és gépi földmunkák. Logikus lépésként ehhez csakhamar társultak útépítési munkák is, a folyamatos fejlődés jegyében pedig a tevékenységek köre immár magába foglalja az épületek bontását is. Mivel borítékolható, hogy a fenntarthatóság és a körforgásos gazdaság céljaival összhangban a jövőben egyre nagyobb hangsúlyt kap majd a bontott anyagok újrahasznosítása, a D-R Közműépítő ebbe az irányba is nyitott, így a bontott anyagok szállítását, feldolgozását és újbóli felhasználását mára házon belül képesek teljeskörűen megoldani.

TÉLI MUNKA BAJÁN

Tevékenységeikkel kapcsolatban apró érdekesség, hogy a bajai önkormányzattal kötött szerződés értelmében a téli hónapokban a vállalat felelős az utak síkosságmentesítéséért és a hóeltakarításért a megyei jogú város területének csaknem felén. Ez azt jelenti, hogy egy esetleges riasztástól számított két órán belül rendelkezésre kell állnia és el kell indulnia a tolólappal, illetve sószóró adapterrel felszerelt járműveknek, hogy a meghatározott rend szerint megkezdhessék először a tömegközlekedési útvonalak és főutak, majd az egyéb utcák síkosságmentesítését.

A RIASZTÁSTÓL SZÁMÍTOTT 2 ÓRÁN BELÜL A TOLÓLAPPAL ÉS SÓSZÓRÓ ADAPTERREL FELSZERELT JÁRMŰVEKNEK MEG KELL KEZDENIÜK A SÍKOSSÁGMEÍNTESÍTÉST.

BŐVÜLŐ PORTFÓLIÓ, BŐVÜLŐ ESZKÖZPARK

Magától értetődik, hogy a tevékenységi kör folyamatos szélesedésével párhuzamosan a cég létszáma is jócskán megnőtt, a kezdeti néhány alkalmazott helyett napjainkban már 15-20 fő alkotja a csapatot, de a különféle munkákat több jól bejáratott, megbízható alvállalkozó is támogatja. Mint megtudtuk, kisebb-nagyobb mértékben a D-R Közműépítőt is sújtja az ágazatban általánosan jellemző munkaerőhiány, de gyakori kooperációkkal, az erőforrások optimális kihasználásával, a vállalat főépítésvezetőjének és megbízott építésvezetőinek hatékony együttműködésével minden helyzetre sikerül megoldást találni.

A cég növekedését természeten mind mennyiség mind minőség tekintetében végigkísérte az eszközpark fejlődése is, melynek eredményeképp ma már mindenfajta munkát képesek saját erőből megoldani a legkülönbözőbb szállítási feladatokat is beleértve. Ehhez rendelkezésre áll – a teljesség igénye nélkül – többféle kotró, teherautó, kotró-rakodó és henger.

HÁROM HYUNDAI KOTRÓ KÉT ÉV ALATT

A flotta ékkövének az utóbbi években vásárolt három Hyundai típusú kotró számít, melyek közül a legfiatalabb mindössze két hónapja állt szolgálatba.

Az első Hyundai, egy R35Z-9 típusú gumiláncos minikotró 2020 elején érkezett, mely egyben az Axiál Kft.-vel fennálló gyümölcsöző együttműködés kezdőpontját is jelentette. Amellett, hogy a négytonnás Hyundai viszonylag könnyen szállítható, szinte minden feladatra alkalmas a különféle szerelékeknek és adaptereknek hála – nem is csoda, hogy kevés kivétellel minden nagyobb munka helyszínén megfordult a beszerzés óta eltelt csaknem három év során. A jó tapasztalatokból kiindulva nem kellett sokat várni a következő Hyundai érkezésére sem: a gumikerekes, 14 tonnás HW140A elsősorban meghökkentően alacsony gázolajfogyasztásával vívta ki az üzemeltető elismerését. Ez egyébként főként annak köszönhető, hogy a korábbi modellekben alkalmazott hathengeres motor helyét egy négyhengeres turbódízel vette át, ami teljesítményben gyakorlatilag ugyanazt nyújtja, mint elődei, viszont jóval kedvezőbb fenntartási költségek mellett.

Miután az első két Hyundai a kötelező szervizeken kívül semmilyen javítást nem igényelt a használatba vétel óta, kézenfekvő volt, hogy a legújabb munkagép is a koreai gyártó termékei közül kerüljön ki, így érkezett a flottába nemrég az Axiáltól egy Hyundai HX220A L kotrómodell. E beszerzés apropóját elsősorban az adta, hogy a megszaporodó bontási munkákhoz szükség volt egy nagyobb kotróra, viszont a korábban vásárolt gumikerekes modell nem ideális erre a feladatkörre.

KIFOGÁSTALAN SZERVIZHÁTTÉR

Bár a gépek minősége is sokat nyomott a latban, főként a jó ajánlások, a személyes kapcsolatok, illetve elsősorban a kifogástalan szervizháttér és felkészültség miatt esett a választás az Axiálra. Emellett apróságnak tűnhet ugyan, de a két cég közti kivételesen jó kapcsolatban szerepet játszik a délvidéki kötődés is, hiszen csakúgy mint az Axiál, a D-R Közműépítő is ezer szállal kötődik Bajához: nem csak az építőipari vállalat központja és telephelye található itt, de projektjeik legnagyobb része is a dunaparti városban és vonzáskörzetében koncentrálódik. Példának okáért épp a látogatásunk idején végezték az utolsó simításokat a Jelky András utcán, illetve a Halász utcai csomóponton, de a jelenleg folyó munkák közül kiemelhetjük a Tetrabbit Kft. üzemének területén végzett munkákat is – sőt, épp az Axiál Kft. új raktárcsarnokához kapcsolódó bontási és közműépítési feladatokra is vendéglátóink kaptak megbízást.

Mindazonáltal az utóbbi időszakban a D-R Közműépítő szakemberei két országos jelentőségű projektből is kivették a részüket. Az M6-os autópálya jelenleg kivitelezés alatt álló Bóly-Ivándárda (országhatár) szakaszán a vízépítési feladatokért felelősek alvállalkozóként, míg a Budapest-Belgrád vasútvonal fejújításához fűződően a Kisköröstől délre eső vasútállomások bontási munkáival járultak hozzá a nemzetközi viszonylatban is jelentős projekt sikeréhez.

Mint Bencses Tamástól megtudtuk, a cég csaknem hatéves fennállása során egyetlen egyszer sem fordult elő, hogy garanciális javítást kellett volna végezniük, melyre a cégvezető joggal lehet büszke. Ez már csak azért is rettentően fontos, mert a minőségi munka és a megbízhatóság stabilabban hozza a megrendeléseket, mint bármilyen reklám. Mindezt tökéletesen igazolja, hogy a D-R Közműépítőnek évről évre sikerült megdupláznia saját forgalmát, árbevételük pedig éves szinten mára meghaladja az 500 millió forintot.

Hyundai gépek hazai terepen

A bajai D-R Közműépítő Kft.-nél tett látogatásunk során három Hyundai kotrót vettünk szemügyre,
egy R35Z-9-es minikotrót, egy HW 140A típusú gumikerekes és egy HX220A L lánctalpas kotrót.

BŐVEBBEN AZ AXIÁL KFT.-RŐL

>

Kérdezz közvetlenül a forgalmazótól!

Ha a cikk felkeltette az érdeklődésedet, lépj közvetlenül kapcsolatba a forgalmazóval, szívesen válaszolnak szakmai vagy értékesítéssel kapcsolatos kérdésekre.

A *-gal jelzett mezők kitöltése kötelező.
Ezt a webhelyet a reCAPTCHA védi, és a Google Adatvédelmi irányelve valamint az Általános Szerződési Feltételei érvényesek.
Az Axiál Kft. adatkezelési tájékoztatójában foglaltakat elfogadom.